fredag 16. april 2010

Heeiii igjen!!

Nei, nå er det lenge siden jeg har skrevet et innlegg. Lever om dagen i Sydney, og den siste tiden har bare flydd forbi. livet i Sydney er tøffere enn jeg hadde trodd, selv om jeg har det utrolig gøy. det første jeg måtte få i orden var et sted jeg kunne bo. så etter å ha kikket på 4 leiligheter, fant jeg en som ligger midt i byen. utrolig sentralt, og kort vei å gå hjem etter en tur på byen. hehe.. deler leiligheten med 5 andre jenter. alle fra forskjellige nasjonaliteter, men vi går veldig godt sammen. heldigvis god plass i leiligheten, og de fleste studerer eller jobber, så er sjeldent at alle er hjemme på samme tid. en annen bonus med leiligheten er at det er svømmebasseng og treningsstudio i 1 etg. så da er det bare å trene i vei når en vil.etter å ha fått meg en leilighet, var det på tide å finne meg en jobb. noe som skulle vise seg å være en smule vanskelig. derfor ble dette utsatt da jeg snakket med en venn (som jeg møtte i Bali), som fortalte at han skulle en tur til Melbourne. Flybilletten ble bestilt og det ble strake veien sørover.
definitivt en tur jeg ikke angrer på at jeg tok (selv om jeg har svært lite penger igjen). besto vel for det meste av å drikke alkohol, men fikk i allefall sett litt av melbourne, bl.a. utsikts over melbourne fra 89. etasje i Euraka Tower og Akvariummet.
har det sååå morsomt i St. Kilda!!


Karl ville ta oss med på et litt finere sted på fredagen, så han tok oss med til the Deck. en fantastisk kveld, med mye latter, dansing, shots og en elementære "kanodansingen"!!





utsikt over Melbourne fra Euraka Tower

Melbourne Akvarium

Utsikt fra leiligheten


Selv om det går mye i å prøve å finne en jobb, så har det også blitt litt tid til å være sosial. desverre har jeg klart å glemme kameraet de fleste gangene, men husket å ta det med den dagen jeg inviterte Anne og Tonje over på å svømme litt i bassenget og ta sauna. avsluttet kvelden med litt te og jenteprat :P gode tider..


Jeg og Manmit (min herlige romvenninne fra Oslo) inviterte oss selv over til Abel for å lage mat. vi fikk overtalt Abel til å lage en tradisjonell rett med laks, diverse grønnsaker og hollandeis saus. Herlig måltid. lenge siden siste norske måltid :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar