torsdag 22. april 2010

skjer ikke stort om dagen gitt..

vel, er ikke altfor store oppdateringen jeg kan gjøre om livet mitt her i Sydney. hovedsaklig kan jeg vel bare nevne at jeg faktisk har begynt å jobbe.. eller "jobbe". det er jo en slags jobb, men ingen stabil inntekt. men litt er bedre enn intenting.
må påpeke at å finne jobb i Sydney på denne tiden (høsten, altså da mange av turistene reiser hjem, noe som da medfører en lavsesong) ikke er det aller letteste. det skal virkelig ikke stå på innsatsen på å prøve å finne noe, men det hjelper vel kanskje ikke å kun være her i 2-3 mnd.
så da måtte jeg nøye meg med det jeg fikk, som vil si å skulle selge et produkt. i seg selv er produktet relativt bra, så det er jo en positiv ting i seg selv. det jeg skal prøve på er å få kunder inn til en 5-stjernes hår og skjønnhetssalong kalt Cristopher Hanna. saloongen har bl.a. gjort fasion week her i Sydnet de siste 5 årene, og jobbet for tv-show som australias next top model. normalt vil en jente, selvfølgelig avhening av hvor opptatt hun er av håret sitt, bruke ca 200 dollar. emm.. ca 1100 kr. (personlig pleier jeg ofte bruke mer hvis jeg reiser til frisøren) men vi selger produktet for 160 dollar. dette vil da være inklusiv en klipp, permanent farge/highlights/gloss treatment, hårkur og konsultasjon med en av stylistene. ikke nok med det, så får de også en gratis skjønnhetspakke, som i seg selv er verdt over 700 dollar. dette inkluderer laser hair removal, ansikts og smil konsultasjon og en ikke kirurgisk ansiktsløft.
personlig ser jeg ikke grunnen til at folk ikke vil bruke "hele" 160 dollar på dette. hadde dette tilbudet vært i Norge hadde jeg meld meg på med en gang!! vel, folk her i Sydney er ikke såå interessert, selv om vi også får en del salg. vel.. uansett.. ville bare påpeke. hehe..
all denne jobbingen gjør meg heelt utslitt når jeg kommer hjem om kvelden. kan vel ikke si at jeg er så utrolig vant med å gjøre ting hele dagen, så er vel derfor. :P

til helgen har jeg planer om å reise ut sammen med venner. min norske romvenninne reiser fra Sydney tidlig på søndagen, så da blir det vel til at vi har et lite vors her før vi reiser ut på byen. kjedelig at hun skal reise, for har vært utrolig hyggelig å ha noen i leiligheten en kan snakke norsk med. men men.. forstår at hun har lyst til å reise litt rundt i australia før hun vender nesen hjem til Norge.
på søndagen tror jeg at jeg kun skal ligge rett ut på sofaen og se på noen av filmene jeg kjøpte i bali. ser faktisk skikkelig frem til den dagen. ingenting er bedre enn en "dagen-der-på" hvor man ikke gjør noen verdens ting.
snakket med Anne og Tonje i går, da vi var ute og tok en kaffe, om at vi muligens skal reise til blue mountains på mandagen. ser veldig frem til det. håper virkelig på flott vær hvis det blir noe..
for å si det sånn, så kan en ikke reise til australia, spesielt ikke bo i sydney i 2 mnd, og ikke besøke blue mountains. dette er et fjellområde, som har kommet seg opp på UNESCO's liste.
hvis det blir noe av turen på mandagen, så legger jeg ut bilder og sier mer om det :)

ellers har det ikke skjedd altfor mye den siste tiden! men oppdaterer dere så fort det skjer noe :) ha fortsatt en flott dag videre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar