torsdag 25. februar 2010

Late dager i Phuket

Det var herlig å endelig møte familie igjen. De hadde et hotell som lå i kathu, en by som ligger 5 min inne i landet fra Patong. Heldigvis var det basseng der, så en kunne kjøle seg ned, ellers reiste vi over til patong og lå på stranden der (som vi for det meste gjorde).







Kathu er ikke en kjempe stor by, så det var ikke så altfor mye å finne på. Men det passet meg egentlig ganske bra, da jeg begynte å bli sliten av all reisingen, og alle timene i buss. Så kveldene ble tilbringet på en restaurant sammen med mormor, morfar og et vennepar av de. Kort oppsummert så skjedde det ikke svært mye disse dagene for uten om å late seg i solen, bade det herlige blågrønne (og altfor varme) vannet, spise nydelig mat, og sove. Veldig restituerende!
Etter en uke med latskap, kom Alexander etter fra Hua Hin. Da jeg vet at han ikke akkurat er mennesket som ligger og later seg på stranden hele dagen måtte jeg se etter noe spennende vi kunne finne på de neste dagene. Derfor bestilte jeg en båttur, som skulle reise innom flere øyer som ligger utenfor phuket. Den første øyen het james bond island, og har fått navnet etter at en scene fra james bond filmen “the man With the golden gun” ble spilt inn her. Etterpå reiste vi til noen andre øyer og ble padlet rundt i kano og besøkte en grotte. Sistnevnte var det fult av små stygge “fisker” som både svømte i vannet og løp på land. Disse fiskene har jeg i etterkant funnet ut at heter medskipper. Uansett, stygg!!












Noe av det andre vi sysselsatte tiden med…










en kveld ble vi faktisk med mormor og morfar på kabaret. har desverre ikke noen bilder av dette, da det ikke var lov å ta bilder, men nedenfor ser du jeg og alexander venter spent.



uansett, så besto denne kabareten av utallise dragqueens, i overdådige kostymer, som mimet til forskjellige sanger, bl.a. sanger fra filmen dreamgirls. Opplevelsen var ganske underholdende, med flotte kostymer og kulisser, hadde det bare ikke vært for at musikken var sykt høy. siden jeg desverre ikke har noen bilder, så slenger jeg med et par bilder av noen flotte kvinner som holdt til på gaten på kveldstid :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar